Kapow!
Powerful Identitet med attitude
Baggrund

I 2020 blev vi stillet overfor en ønskeopgave og en sjov udfordring. Med COVID-19 pandemien rasende på siden, faciliterede vi processen fra idé til åbning af Alabama. En luksus-grillbar med fokus på den helt specielle oplevelse. Samarbejdet indeholder alt fra det visuelle udtryk til konceptet omkring musik, mad og beklædning.

Klar, parat, start

Grill og andre syndige sager

Her er svaret på dine bønner. Alabama er syndens hule med fantastisk mad fra grilluniverset, vulgære milkshakes, kolde øl af høj kvalitet og donuts du troede kun fandtes i drømme. Alabama er rammen om de grin der får maven til at gøre ondt og de stunder vi ville ønske varede ved.

Vi var drivkraften bag madkonceptet, indretningen, samt den overordnede strategi, visuelle profil og emballage. Og sjældent har vi oplevet en proces så festlig!

Kunde:
Alabama
Location:
Ribe, Danmark
Date:
Nutid møder datid

Logoet og det overordnede udtryk

Ligesom hele konceptfundamentet omkring Alabama bygger på et mix mellem et retroamerikanske diner-begreb og nordiske, moderne træk, indeholder logoet også kraftige referencer til de klassiske signpainters fra dengang vi ikke kendte til digitale hjælpemidler. Skyggerne på karakterne er håndtegnet, og logoet er udviklet i flere varianter, men stadig med gennemgående virkemidler.
Interessant & dragende
Med Alabama har vi været bevidste om, at produktet i sig selv er relativt simpelt, hvorfor det har været vigtigt, at skabe et vildt, dragende og ekspressionistisk udtryk. Det er farverigt, det er sjovt og til tider grænsende til usammenhængende. Hvilket netop er sammenhængen! Her er ikke mange regler... Regler hører heller til på en grillbar!
Indretning

Fra idé, til byggeplads til åbning

Hos Alabama er de to centrale arbejdsområder fælles. Bar og køkken er ét team, hvorfor den rette indretning og det kloge flow begge er af allerhøjeste vigtighed!

Processen med Alabama indeholdte det hele. Det fantastiske, det frustrerende, det sjove og det sure. Altsammen elementer i skabelses- og udviklingsprocesser. Vi står nu, stolte på den anden side, og kan kigge på et projekt, som ikke alene har gjort os klogere og bedre, men også et projekt, som har fået den medvind det fortjener!

Tagline

Title

Subtitle

Text Content

Tagline

Title

Subtitle

Tekst

Bjarne Christensen

Strateg & Forretningsudvikler

Top
[borgholm_core_section_title tagline="oh hello you" title="Award-winning creative agency." subtitle="Delivering high-quality projects for international clients. Ask us about digital, branding and storytelling." line_break_positions="1" disable_title_break_words="no" special_style_positions="2" title_tag="span" subtitle_margin_top="29px" enable_text_custom_styles="yes" text_color="#000000" _element_width="initial"]

GENERAL INQUIRIES
borgholm@qodeinteractive.com

SOCIAL MEDIA